måndag 16 maj 2011

back on page 1

Helt riktigt, jag är ultrasvensk igen.
Hemma i flickrummet har jag varit i snart 2 månader och drömmer tillbaka på den långa resan.
Bloggen är mer eller mindre nedlagd men tänkte ändå uppdatera för de som inte har något annat för sig än värmländsk läsning.

Jag och Emma åker till Grebbestad i juni, hennes första säsong -hon väntar spänt, och jag tar tag i min fjärde, En idé om att lägga restaurangen på hyllan for good och ta sig an pluggeri finnes inte på agendan i år -heller, vad jag sedan ska ta mig an till hösten är en annan kategori.

Mammas Tinwe har klämt ur sig 5 pudelvalpar och jag tar mig an skogsvardagen med ett leende, det är SKÖNT att vara mulle igen!
Så jag går här och filosoferar i mina gummistövlar och leker bohemliv, projekt måla om kök, pussla gräsmatta, såga sönder säng och elda granris tillhör numera min glamourösa vardag.

Jag har köpt en bil, liten, violblå, rund, pinsamt svag, trasig tuta och alldeles alldeles underbar, puttrar jag fram och tillbaka till staden endast ur socialt syfte.

Behöver jag tilläga att jag håller på att dö av tristess och längtar helt outhärdligt mycket till Grebbestads härjiga säsongsliv med en helt sjögalen Emma Olsson i täten?

vink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar