fredag 14 januari 2011

annu en jetlag




tro det eller ej men en nastan jetlag har drabbat mig igen, efter 20 timmar med buss och bat, knappt nagon somn och en monsun varre an vanligt, har jag nu atervant till koh tao fran burma, min omma moder skickade mail med overtext, OM du finns. Tja... dramatik kan man aldrig fa for mycket av, faktum kvarstar, jag FINNS fortfarande, tackar for omtanken.

Startade min visarun morgon med en monsun som sagt, skickade ner niklas till baren for att forsoka fa lana tva regnkappor, atervande iford en svart sopsack, morgonens gapskratt var avklarat, sen var det bara regn, frukost och en 20 timmars resa kvar, jag som trodde att jag atminstone skulle fa bevittna en liiiiten del av burma, tji fick jag, hoppar av baten, gar in i ett rum, far en stampel -HAPP, klart.... hem igen BARA 12 timmar till. Jaja, nu ar jag laglig igen och slipper att fylla thailandska fickor med julklapps pengar, APPLAAD!

Var familje bungalow ar fortfarande urtjusig, trots tomma vattenflaskor och en hel dros med gamla godispapper, haromdagen somnade jag pa balkongen p.g.a varmeslag, vilket medforde att mina roommates tyckte jag sag ensam ut, alltsa joinade de mig, lamnade sina dubbelsangar och la sig pa en liten kudde pa balkongen, sa att jag inte skulle kanna mig ensammast i varlden.. inte for att jag nagonsin vaknade upp och noterade stordadet. Men ar inte det karlek sa sag? Bild pa spektaklet slanger jag med i detta inlagg.

Vi har forsokt att ta oss an dykning, men varit alldeles for lata, utforskat on lite mer, upptackt att det inte finns nagon vag RUNT on, efter halva vagen tar den slut. PAM... vand och tillbaka pa skralltiga stotdampare... det finns ett valskelett nagonstans, och vi kampar med att forsoka finna ut den forgyllda platsen, annu inga resultat, nytt misson, get us to the skeleton, vadret har blvivit samre... till allas stora sorg, men och andra sidan slipper vi branna sonder nasorna... Tess ar nu pa sin forsta, discover scuba diving, vi vantar spant pa hennes asikt om det hela, Jonas har somnat i en zacosack niklas smaller smallare och jag letar nya biljetter till Boracay, dit vi ska ta mamma nar hon anlander om ca 2 veckor... gonna be awesome !

vink!

2 kommentarer:

  1. Aloha!
    Tack för det visserligen lite korta men härliga Skype-babblet idag- det var härligt att höra din röst och gôtt å se er ;-)!!
    Det är väl attans att inte ens uppkopplingen i stan räcker till utan allt avbryts!!
    Å det är bara 11 dar till jag landar i Manila! Jag springer på som en tok för att förbereda rymningen hemifrån, men det gör absolut ingenting.
    Roligt, härligt "reportage" igen. Tack för det! Kramar. Mamman

    SvaraRadera
  2. åhåå Vad härligt du har det Nikus !
    Unnar dig varje minut av sol, bad & motion;)
    Härligt att mammsen kommer snart också...ni får ha det alldeles alldeles underbaaart!!<3<3

    SvaraRadera