söndag 2 januari 2011

nyar i Bangkok










4 natter och 5 dagar i bangkok -jag ar slutkord, gar pa energispar, och forsoker att prata sa lite som mojligt for att overleva 12 timmars resan till on Koh Thao, imorgon kl. 20.00 korsar vi en liten del av thai, for att avnjuta ovanstaende, ska bli intressant.

Bangkok i sig -en helt utomordentligt harlig storstad, men 5 dagar ar mer an nog, de hoga ljuden fran trafik och manniskor gor mig stressad och glad, tiggande barn ger mig hjartknip, hundar med skabb ger mig djup sorg, jag vill kasta mig over och ge dom all kurering som gar, men... hur man an anstranger sig kan jag inte ens radda en mini del av missaren. Nu later bangkok hemskt, faktum ar att det ar valdigt lite av det jag just skrev, men lite ar for mycket.
Nyar - ett mini misslyckande, Vi missade hela grejen med att boka bord pa fancy stalle, Jonas flickvans flyg var 12 timmar forsenad och darmed blev Jonas utekvall - "mission - get him to the airport" (for de som sett "get him to the greek" ar det hemskt roligt) alltsa, stannade vi pa hans hotell for att for nagon timme tro att restaurangen hade en tjusig hotell buffe -INTE! "its clooooosed, happy new yeeeaaaar" okej -damn ! Vi gar pa upptacksfard pa helt tomma magar, iforda skjorta och langbyxor, langklanning i mitt fall, hursomhelst uppkladda till tanderna, utanfor bangkoks centrala harj, ingen bingo, inte ens en korvmoj, MEN ett 7-eleven, acklig pizza slize, ris, frys portioner (som Patrik tappade i golvet innan forsta tuggan) och macka tog vi med oss tillbaka till jonas hotellrum, en skumpa hade vi lyckats inhandlla och billig thai vodka, fyrverkerier fran balkongen, nagra nyarsloften senare tog Jonas taxi till flygplatsen och vi akte vidare till SHOCK 39, det va en shock, men kul! Nagra timmar senare efter mycket dans, vidare till nagon slags bar, 06.00 fastnade jag i djupa musik filosofier (pappa du skulle varit med!) med 2 hel skona engelskman, klockan 10.00 dumpade jag min hungriga, sonder dansade, svettiga kropp i min helt fantastiskt skona hotell sang (visserligen med den stinkande, snarkande rumskamraten Niklas), for att 2 timmar senare vakna av att patrik kom hem. Bestamde mig for att kurera mig med pool dopp. Dagen efter nyar hade borjat, vi akte till MBK for att shoppa men glomde bort hur man spenderade pengar, seplade bollspel istallet tills vi fick traningsvark. Ytterligare lite senare somnade i en bio stol framfor askassa "TRON" i 3D glasogon. Mitt nyar tog min energi. Idag har vi kampat oss fram pa Koh san Road (dar vi bor) forsokt att hitta UPS, for att skicka hem halva mitt liv, och boka en bamboo tatuering, inget napp, gick aldrig in, orkade inte osv.. ups imorgon, bamboo en annan tid.

Det var det. vi mar bra, utslitna krigare, men med ett standigt nytt misson pa gang.
Jag haller aven mitt lofte om fler bilder denna gang och lagger upp fran nyar, bodypaint kvall och lite annat smatt och gott!

ett sarskilt tack till Morfar och Farfar som utvidgat min resebudget -TACK GODINGAR!

vink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar