måndag 27 december 2010

Goda juuuuleeeeeeen !

idag hoppar jag over foto prylen, shame jag vet men missade den minimala detaljen, kamera sladd, hemska hemska... hursomhelst jag avslutade min dyk kurs for nagra dagar sedan och ar nu officiellt certifierad open-water-diver, halleujaaaah ! Dykning VAR HAFTIGT, det blir definitivt fler havs besok under resan, faktum ar att jag helst vill ligga och guppa under ytan resten av resan.

Julafton, blev sadar ganska bortglomt, vi skippade julklappar, tryckte i oss nagon slags thai mat, sa god jul halvtaffligt, niklas kladde ut sig till en blomma, iford borat drakt, neon gron bodypaint och palmblad tog han andra platsen pa en dressing contest, Patrik iford ett par hotpants kalsonger, kroppsmalad (givetvis i neon rod farg) till tomte fick han noja sig med busvisslingar och jag var bara fotograf.
Sedan vi skuttade vi vidare till jungel experience, jungel-trance kort och gott.
pa ett eller annat satt tog vi oss hem, for att timmar senare vakna upp av sprangande huvudvark och en hel hog med sjuka foton, -tja, helt ok jul.

Senare motte vi upp jonas, cherry och ben for att hyra motorcyklar och ta oss runt on, jiiises vilken o! -okej, so far, helnojda med koh pahngan, jakligt stark mat, missade grejen med rod curry och fick for mig att den var mild, och det ar MILT sagt, min mage ville ICKE! Vi har efter juletiden mest suttit pa strander och skrattat, funkar det med.

Vadret har varit sadaar, neutralt for att vara valdigt svensk, lite sol, lite moln, lite regn... nasta gang lagger jag upp dubbelt med bilder som plaster pa saren !
imorgon aker vi till bangkok for nyar.. iiiih va kul det ska bli!

vink!

1 kommentar:

  1. Kan ni lägga upp bild på 2:apriset i tävlingen i efterhand? Och strunta i Nyårsbilderna- om ni härjar för mycket! Vi har lägre tolerans här i kylan. GOTT NYTT ÅR!! Och jag ser SÅÅ fram emot att få slippa ALLT här och ännu mer att få njuta av ER och Filippinerna.
    Se för sjutton till att fräscha på er till den 25:e januari!
    Mamman Birgitta

    SvaraRadera