tisdag 16 november 2010

korallrev och avskedskvällar





Jonas och Niklas var som små pojkar med leksaksbilar på skjutbanan, jag och Riitta (korrigering från förra inlägget det är, Riitta det stavas) backade ur, tanken på att KANSKE tappa skjutprylen precis när man ska trycka av var tillräckligt skrämmande, jäkligt pedagogisk och duktig skjutledare, men ICKE -ville INTE!

Tills nu har vi hunnit med två avskedsmiddagar för Staffan, Ingemar och Riitta som åker tillbaka till Sverige, snyft... plötsligt blev Sabang-hill väldigt öde. Tjusigt uppdukade kvällar, lite för mycket öl och en hel hög med godingar.. Vi har också deltagit i fillippino-party, originellt, äta med händerna från samma fat, dricka billig sprit och lyssna på gudomlig trubadur, samma som förra utflykten, Cederick -får jag packa ner honom i en väska och ta med mig hem ? Niklas tog på sig Borat dräkten, till fillippinernas stora förtjusning, och höll låda, Jonas trillade av stolen efter alldeles för mycket av det goda, vi andra var inte sena på att ta efter, -bra kväll!

Idag tog vi skraltig båt till ett HELT SJUKT korallrev, där man fick hyra varsin båt (eller mer kanot-aktig-bohem-style) för några kronor och hänga efter den medans vi snorklade, jag såg MÅÅÅNGA vattenormar -IIIH! Men som tur också en hel hög med färgglada fiskar, snäckor stora som hundkojor. Undervattens grotta - herregud, ge mig den. lite creepy att dyka under för att komma in, men har man sett vattenormar alá 3 meter långa klarar man ett litet dyk.. pojkarna som faktiskt dykt en hel del, sa att detta var nog bland det bästa dom sett.

Bruna har vi blivit. Och för någon vecka sedan gjorde jag äntligen något åt den där fågeln på axeln, enough said. Det blev något mer,mycket mer, bild utlovas, mor och far måste bara vänja sig vid tanken på att min rygg inte längre är lika fläckfri. OK?

snabb update som vanligt. Lever.

salut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar